Міфи та факти про моторне масло

Одним з поширених міфів про експлуатацію моторного масла є те, що його необхідно міняти через кожні 5 тисяч кілометрів. Колись це і правда було необхідно, але зараз, коли двигуни внутрішнього згорання є більш економічними, екологічними і компактними, вони мають і тривалий термін служби, а, відповідно, і низьку потребу в мастилі. Нові моторні масла мають у своєму складі миючі присадки, які витримують високі температури і більше число оборотів двигуна.

Ці присадки дозволяють знизити ступінь зносу і забруднення, зберігаючи в'язкість масла. При цьому всі забруднюючі частинки зберігаються в маслі аж до його заміни. Вони являють собою так званий шлам, який не призводить до зносу двигуна, але дає маслу більш темний колір. Якщо масло перенасичується такими частинками, вони осідають на деталях двигуна. Тому міняти масло необхідно до того, як рівень забруднення стане критично високим.

Заклик міняти моторне масло частіше обумовлюється виключно зацікавленістю виробників масла. Недосвідчені автолюбителі ведуться на рекламу, думаючи, що в умовах важкої експлуатації автомобіля часта зміна убезпечить їх двигуни.

Важкими умовами експлуатації вважаються сильно забруднені і запилені місця, місця з високою або дуже низькою температурою, використання авто для перевезення вантажів і буксирування. Якщо автомобіль не потрапляє в подібну екстремальну середу, міняти масло через тяжкі умови не потрібно.

Графіки технічного обслуговування автомобіля в різних країнах різні. Це почасти обумовлюється різним складом палива. Так, в США в паливі міститься багато сірки, яка швидше забруднює моторне масло. У японському же паливі сірки практично немає, в той час, як у європейського - середні показники.

Що стосується заміни фільтрів, то це необхідно робити при кожній зміні масла, а не в два рази рідше, оскільки потрапляючий в масло шлам переноситься на фільтр замість того, щоб потрапляти у двигун.

Використання синтетичного масла дає перевагу лише в автомобілях з потужним двигуном і при холодних температурах. В інших випадках ніяких плюсів в його використанні немає.

Додаткові присадки і модифікатори не зроблять якість масла краще, навпаки, можуть вплинути на дію вже знаходяться в маслі присадок.