Класифікація моторного масла

Як відомо, моторне масло виробляють з масляної основи (нафтової, хімічної або суміші цих двох видів) і присадков. Основу можна отримати наступними способами:
- з нафти;
- за допомогою хімічного синтезу;
- шляхом змішання мінеральної і синтетичної основ.

Чисте моторне масло, як правило, розбавляють спеціальним речовинами - присадками, за допомогою яких регулюються властивості і характеристики масла, режими і терміни експлуатації двигуна. Виробники масел тримають склад своїх присадків у таємниці, хоча мало хто із звичайних користувачів зміг би розібратися в них. Однак від того, який набір присадків міститься в маслі, залежить його якість, відповідність світовим стандартам і вимогам автовиробників. Саме присадки роблять моторне масло придатним для використання в конкретному двигуні.

Моторне масло можна класифікувати за кількома параметрами:

1. Хімічний склад основи
- мінеральне
- синтетичне
- напівсинтетичне
2. В'язкість (класифікація SAE)
3. Присадки та якість (класифікації API, ACEA)
4. Допуски автовиробників

Вибір масла залежить від особливостей двигуна, тому на конкретній марці виробники автомобілів ніколи не наполягають. Однак слід пам'ятати, що важливим елементом масла є його основа, тому і підбирати його необхідно виходячи з її хімічного складу.

Саме через величезної кількості видів двигунів (як по призначенню, так і за технологією виробництва) існує таке розмаїття масел. Спортивні автомобілі оснащують потужними двигунами, в той час як міські автомобілі більш економічні. Але ж є ще двигуни, призначені для їзди по горбистій місцевості, для буксирування причепів та багато інших.

Ідею автовиробника про те, яким буде майбутній автомобіль, конструктори втілюють в двигуні. Тоді ж вимальовуються і умови експлуатації мотора. Кожен двигун має свій обсяг, конструкцію, набір внутрішніх деталей - саме згідно з даними параметрами і слід вибирати моторне масло. У той же час деякі параметри можуть взаємовиключати один одного в різних двигунах.

Чим вище оборот двигуна, тим вище стає температура масла, і тим нижче - його в'язкість. Кількість оборотів у різних моторів різна: один автомобіль вичавлює всього лише 110 км / год при частоті 3000, інший - 140 км / год, а третій і зовсім 160 км /год. З цього ясно видно, що цим двигунам потрібне різне масло.

Розібратися у великій кількості масляної продукції досить складно. Жодна етикетка не містить інформацію про сумісність цього масла з якимось конкретним двигуном, хоча б тому, що до кожного мотору можна підібрати кілька типів масла. Простіше всього отримувати потрібне масло у представників автовиробника, але це затратна справа. Важкість становить також той факт, що в місті просто може не бути офіційного представництва потрібної марки автомобіля. Ще одним мінусом є те, що офіційні представники рідко мають пропозиції для автомобілів з пробігом.